Czy podobnie jak ja mieliście kiedykolwiek poczucie, że środowisko ewaluacyjne jest hermetyczne? Czy mieliście wrażenie, że w strategiach i ewaluacji od lat stosuje się jednakowe techniki badawcze, utarte i mało elastyczne ścieżki postępowania?

Z jednej strony nie ma w tym nic zaskakującego. Profesjonalne strategie i programy operacyjne oraz ich ewaluacje są działaniami wymagającymi olbrzymiej wiedzy o mechanizmie programowania i dystrybucji środków unijnych, znajomości dokumentów wyższego rzędu oraz wytycznych.

Z drugiej strony ten brak otwartości grozi staniem w miejscu w kontekście zmieniających się warunków wdrażania Funduszy UE. A tak wcale być nie musi. Istnieją już nowe metody, których zastosowanie pozwoli zwiększyć użyteczność prowadzonych ewaluacji, usprawnić codzienne działania realizowane przez jednostki samorządu terytorialnego oraz poprawić doświadczenia beneficjentów ostatecznych.

Jedną z tych metod jest service design

Skąd o tym wiem? Badania to moja branża od ponad 10 lat. Przez blisko dwa lata pracowałam w jednostce ewaluacyjnej programu regionalnego, a wcześniej zrealizowałam kilkadziesiąt badań ewaluacyjnych dla JST. Od 2,5 roku zajmuję się również service designem i prowadzę własną firmę jako beneficjentka środków UE. Dlatego łączę kilka perspektyw – JST, a także wykonawcy, wnioskodawcy, beneficjenta oraz service designera.

Magdalena Urban o mnie

Zapraszam na szkolenie, jeśli chcecie dowiedzieć się:

  1. Czym jest service design?
  2. Gdzie stosuje się service design?
  3. Dlaczego JST potrzebują service designu?
  4. W jaki sposób można go wykorzystać w działaniach JST:
    1. w tworzeniu strategii i programów,
    2. w badaniach ewaluacyjnych,
    3. we współpracy z beneficjentami,
    4. w konsultacjach społecznych,
    5. w innych działaniach, które wskażecie na szkoleniu (sprawdzimy, czy również będzie tam użyteczny).

Szkolenie skierowane jest do: przedstawicieli jednostek strategicznych oraz ewaluacyjnych funduszy europejskich (Urzędy Marszałkowskie, Ministerstwa, Regionalne Ośrodki Polityki Społecznej, Urzędy Pracy), którzy chcą dowiedzieć się czym jest projektowanie usług i jak można wykorzystać je w swojej codziennej pracy.

Korzyści jest wiele!

  • Zdobycie podstawowej wiedzy o service designie.
  • Zdobycie wiedzy o sposobach wykorzystania service designu w różnych działaniach Jednostek Samorządu Terytorialnego:
    • tworzeniu strategii i programów,
    • badaniach ewaluacyjnych,
    • we współpracy z beneficjentami,
    • w konsultacjach społecznych.
  • Pozyskanie informacji na co zwracać uwagę przy wyborze Wykonawcy projektu realizowanego metodą service design.

Aby zapisać się na szkolenie kliknij tutaj.