Jestem socjologiem – to mój zawód, ale również pasja. Przede wszystkim jestem też idealistką – badania realizuję po to, aby ludziom było lepiej. Aby wprowadzane rozwiązania odpowiadały na ich rzeczywiste, a nie sztucznie wytworzone, potrzeby. Aby korzystanie z usług nie przysparzało problemów, a było intuicyjne i proste. Aby prościej korzystać z dotacji. Aby krajowe i samorządowe programy rozwojowe były trafnie ukierunkowane na obszary wsparcia i przełożyły się na wzrost jakości życia mieszkańców.

Wokół nas jest wystarczająco dużo trudności i niepokoju.
Chodzi o to, aby sobie wzajemnie pomagać.

Badania realizowałam w różnych instytucjach. Zaczynałam jako badacz w małej, poznańskiej firmie realizującej badania ewaluacyjne. W Urzędzie Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego koordynowałam projekty badawcze i czuwałam nad jakością raportów. Zaś w jednym z największych banków w kraju odpowiadam obecnie za Customer Experience – dbam o to, aby głos klienta był słyszany i wykorzystywany do poprawy jego doświadczeń.

W swoich projektach kładę nacisk na to, aby osoby, które zlecają mi badania usłyszały głos ludzi – starszego pana, który nie ma na czym odpocząć udając się do sklepu po zakupy czy pani, która chciałaby ubiegać się o dotację, ale zupełnie się na tym nie zna, a trudny język funduszy unijnych jej w tym nie pomaga. Szumnie nazywa się to Human-Centered Design.

Wszystkie moje doświadczenia doprowadziły mnie do poczucia, że potrzebuję stworzyć własną firmę i robić rzeczy po swojemu.

Dlatego w styczniu 2019 roku złożyłam wniosek o dotację do Lokalnej Grupy Działania Partnerstwo dla Krajny i Pałuk w Nakle nad Notecią, a po dziewięciu miesiącach podpisałam w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Kujawsko – Pomorskiego umowę o przyznaniu pomocy i założyłam Research Breath.

Research Breath to Oddech Badawczy, tak powiedziałabym po polsku. Człowiek, aby żyć, potrzebuje tlenu. Dla firm czy instytucji tym tlenem są badania. Bez głosu osób korzystających z określonych produktów, usług czy wsparcia – bez wiedzy o ich problemach, bolączkach, ale i powodach zadowolenia nie będą w stanie się rozwinąć. Oddech pomaga się uspokoić w stresującej sytuacji, ułatwia relaks – kiedy jesteśmy zmęczeni, dodaje siły i mocy do działania – to właśnie Research Breath.

Misja firmy

Dostarczać rozwiązania, które będą dbać o ludzi:
klientów firmy, mieszkańców danego obszaru, beneficjentów dotacji, różne grupy społeczne

Nasze wartości

Wyłączność

Rynek wygląda w następujący sposób: firmy badawcze realizują kilka, czasem nawet kilkanaście projektów jednocześnie. Powoduje to opóźnienia i błędy w dostarczonych opracowaniach. W Research Breath działam na wyłączność. Oznacza to, że w jednym czasie koordynuję wyłącznie jedno badanie / proces. Poświęcam pełną uwagę jednemu zleceniu, jesteśm na wyłączność. Więcej informacji znajdziesz w zakładkach: badania, service design, ewaluacje, strategie.

Nowa metodologia

Świat jest dynamiczny. Zmieniający się kontekst, wymusza zmiany w zachowaniach ludzi, a te ciągną za sobą zmiany w obszarach, w których funkcjonują. W pracy, szkole, sklepie, urzędzie, rodzinie, transporcie. W ślad za przyspieszoną w 2020 r. digitalizacją, zmieniają się techniki badawcze. Jednak nowa metodologia nie dotyczy przejścia na badania online. Patrzę szerzej i proponuję nowe metody realizacji badań ewaluacyjnych oraz rozbudowanie podejścia service design.

nowa metodologia research breath
ekologia

Ekologia

Powiedzmy to głośno: sytuacja naszej planety jest bardzo zła. Ziemia jest coraz mocniej wyeksploatowana. Jeśli nie zaczniemy działać, zarówno nas, jak i przyszłe pokolenia czeka znaczne pogorszenie warunków życia i zdrowia.

Uważam, że każdy z nas ma wpływ na stan środowiska i powinien o nie dbać. Dlatego w Research Breath drukowanie ograniczam do niezbędnego minimum, używam papieru z recyklingu – również do wizytówek, segreguję śmieci, po naładowaniu urządzeń odłączam ładowarkę z prądu, po flat white chodzę z własnym kubkiem wyprodukowanym z fusów po kawie i nie jem mięsa.